1. AMAÇLAR VE HEDEFLER

Üniversitemizde zorunlu hazırlık sınıfları bir eğitim-öğretim yılında, Güz Dönemi (I.ve II. Periyod) ve Bahar Dönemi (III. ve IV. Periyod) olmak üzere 2 dönem bulunmaktadır. Düzey Belirleme Sınavı’ndan sonra öğrencilerimiz, Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni (CEFR) tarafından tanımlanan (ŞEKİL 1), seviyelerine uygun (A1, A2, B1) bir sınıfta programa başlamaktadır. Program sonunda öğrencilerimizin hedeflenen düzeye (B1/B1+ seviyesi) erişerek, yabancı dilde eğitimlerini sürdürebilecek, meslekleriyle ilgili yayın takip edebilecek, etkinliklere ve tartışmalara katılabilecek dil bilgi ve becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.

Hazırlık Sınıfı Programı’nın amaç ve hedefleri Tablo 1’de belirtilmektedir.

 

 

AMAÇLAR

 

HEDEFLER

DİL BİLGİSİ

Öğrencilerin hedeflenen düzeyde dilbilgisi yapılarını öğrenmeleri ve kullanmaları amaçlanmaktadır.

Öğrencilerimize, biçimsel dil bilgisi yanında, dilin anlamını ve kullanımını vurgulayan işlevsel dil bilgisi yaklaşımıyla da dil bilgisi dersleri işlenmekte ve bu dersler ölçme ve değerlendirme sürecine dahil edilmektedir

OKUMA

Öğrencilerin otantik ve akademik içerikli metinleri okuyup anlamaları ve incelemeleri amaçlanmıştır.

Programı bitiren öğrencilerin; bir metindeki ana fikri ve detayları bulma, metnin taslağını çıkarma, metnin ötesine geçen çıkarımda bulunma gibi okuma becerilerini kazanması hedeflenmektedir.

YAZMA

Öğrencilerin hedeflenen düzeyde, bağımsız ve akademik içerikli yazı yazma becerisini kazanması amaçlanmıştır.

Programı bitiren öğrencilerin; yazı yazarken dil bilgisi kurallarını içselleştirilmiş olarak kullanması, yazım hatalarını azaltması, cümleleri ve düşünceleri bağlayan kalıpları etkin kullanması ve farklı türlerde kompozisyon yazma becerisine sahip olması hedeflenmektedir.

DİNLEME

Öğrencilerin hedeflenen düzeyde otantik ve akademik içerikli metinleri aktif bir biçimde dinleyip anlaması amaçlanmaktadır.

Programı bitiren öğrencilerin; bir konuşmadaki ana fikri tespit etmesi, güncel ve akademik konular ya da kişisel ilgi alanlarıyla ilgili yapılan konuşmaları anlayabilmeleri, dinleme esnasında stratejiler kullanarak not alabilmeleri ve ima edilmiş bilgilere ulaşmak için çıkarımlarda bulunmaları hedeflenmiştir.

KONUŞMA

Öğrencilerin günlük ve akademik konularda dili doğru ve etkin kullanarak, aktif bir şekilde diyaloglarda bulunmaları ve fikirlerini ifade edebilmeleri amaçlanmıştır.

Programı bitiren öğrencilerin; belli bir konuda fikir belirten sunumlar yapabilmesi ve kendilerine sorulan soruları cevaplayabilmesi, genel ve akademik konularda konuşmalar yapabilmesi hedeflenmektedir.

OTONOM ÖĞRENME BECERİSİ

Öğrencilerin dil öğrenme sürecinde sorumluluk alması, ihtiyaçlarını ve hedeflerini belirlemesi, uygun kaynak ve araç gereçleri seçebilmesi ve çalışma yöntemini belirleyebilmesi amaçlanmıştır.

Programı bitiren öğrencilerin; dilsel ihtiyaçlarını analiz edebilmesi, dil öğrenme sürecinde zayıf ve güçlü yanlarının bilincine varabilmesi, kendi düzeyine uygun öğrenme materyallerini ve bunları nasıl kullanabileceğini bilmesi ve çalışma zamanı ve hızını belirlemesi hedeflenmektedir.

HAZIRLIK SINIFI ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME TABLOSU

Öğrencilerin değerlendirilmesinde çeşitli kriterler ve ağırlıklar kullanılmaktadır. Kazanım 1 Testi (Achievement Test 1), Kazanım 2 Testi (Achievement Test 2) ve Kazanım 3 Testi (Achievement Test 3) her biri %20 etki oranına sahiptir ve farklı becerileri içeren sınavlardan oluşur. Düzey Yeterlik Sınavı ise %40 etki oranıyla tüm becerileri içeren bir sınavdır. Sınavlarla ilgili genel bilgilendirme Tablo 2’de mevcuttur. Kur başlangıcında sınavların detaylı içerikleri ve soru sayıları sizlerle paylaşılacaktır.

Tablo 2. Kur İçi Ölçme ve Değerlendirme Araçları (A1/A2/B1/B1+)

Değerlendirme Türü

Etki Oranı

Açıklama

Achievement Test 1

%20

Farklı becerileri içeren sınav

Achievement Test 2 

%20

Farklı becerileri içeren sınav

Achievement Test 3

Ürün ve ödev notlarının ortalaması alınır.

%20

 

2 Konuşma Projesi

2 Yazma Portfolyosu

Performans Notu (Online Ödevler)

Düzey Yeterlik Sınavı         

%40

Tüm becerileri içeren sınav

Yabancı dil eğitimi hakkında daha detaylı bilgi almak için Yabancı Diller Bölümü web sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Aday Öğrenci

Canlı Destek