2. Toplantı Kararları

Anasayfa » 2. Toplantı Kararları

 

T.C.

SAMSUN ÜNİVERSİTESİ

COV-KOM (COVİD-19 KOMİSYONU) TOPLANTI KARARI

 

KARAR TARİHİ TOPLANTI SAYISI KARAR SAYISI
16/03/2020 2 2020/2

 

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 13.03.2020 tarih ve 73112577-000-E.21113 sayılı duyurusu gereğince, korona virüsü ile mücadele sürecinin etkin bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla toplanan komisyonumuz, Üniversitemizde uygulanmak üzere aşağıdaki kararları almıştır.

 

  1. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Personel Daire Başkanlığı ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından YÖK duyurusunun 13. Maddesinde belirtilen personelin ve öğrencilerin iletişim ve takip sisteminin gözden geçirilerek güncellenmesi çalışmalarını yürütmesi ve çalışmanın sonucunun komisyonumuza bildirmesi,
  2. Kantin, çay ocağı, yemekhane, kütüphane, okuma salonu, kapalı spor tesisi, hizmetine ara verilmesi,
  3. Yurt dışından bulunan öğrencilerin ve personel ile bunların muhtemel dönüş tarihlerinin tespit edilmesi ve döndükten sonra 14 gün karantinaya alınması sürecinin ilgili idari birimlerce takip edilmesi,
  4. Her birim için, alınan tedbirleri takip edecek bir irtibat elemanının tanımlanması ve bunların erişim bilgilerinin birimin bütün personeline bildirilmesi ve irtibat elemanının 7/24 erişilebilir olması,
  5. Odaların havalandırılması sorumluluğu sahiplerinde olmak üzere, her binada anonim alanları belli periyotlarla havalandırmak için destek hizmetleri personelinin görevlendirilmesi ve havalandırma işleminin yer ve saatinin ilan panosuna asılması,
  6. Oda/bina temizliklerinde kapı kolları, klavyeler, musluklar, asansör düğmelerinin dezenfektan malzeme ile temizlenmesi ve bu işleminin yer ve saatinin arşivlenmek üzere not edilmesi; ayrıca kullanılmayan tuvalet ve lavaboların kapalı tutulması, kullanılanların lavabo, kapı ve musluklarının saat başı dezenfekte edilmesi ve bu uygulamanın imzayla kanıtlanması,
  7. İş akışı ve hizmetin gereği sık ziyaretçi alan çalışanların odalarına maske, dezenfektan seti, kağıt havlu gibi temizlik malzemelerinin verilmesi,
  8. Halen yurt dışında olan ve gidip dönecek olan öğrenci ve personelin mobilite plan ve programlarının, Sağlık Bakanlığının konuyla ilgili hazırladığı standart form uygun olarak istenmesi,
  9. Başta sosyal tesislerde olmak üzere bütün bağımsız bina ve kampüslerde en az bir temassız ateş ölçer cihazının hazır bulundurulması,
  10. Korona virüsten korunmayı içeren ve ilgili kamu kurumları ve /veya akademik kurumlarca hazırlanan video, slayt, afiş, broşür gibi materyallerin bütün dijital ortamlarımızda sadece ilgili birim yöneticisi tarafından yayımlanması,
  11. Her düzeyde çalışanımızın konuyu hafife alan ve/veya panik yaratan yorum ve değerlendirmelerden imtina etmesi,
  12. Konuyla ilgili bilgilerin bulunabileceği ulusal/uluslararası elektronik kaynakların linklerinin bir mesajla/eposta ilesadece ilgili birim yöneticisitarafından bütün personele ve öğrencilere gönderilmesi,
  13. Sürecin uzayabileceği ihtimaline binaen uzaktan eğitimin altyapının güçlendirilmesi, idari ve akademik personelin buna hazırlanması,
  14. Bir akademik kurum olarak konu hakkında halkı bilinçlendirme ve hayatın doğal akışına katkıda bulunma çalışmalarının yapılması,
  15. Olası hukuki sonuçlar dikkate alınarak konu hakkında yapılan bütün çalışmaların raporlanması ve arşivlenmesi,
  16. Bütün binaların girişine dezenfekte edilmiş paspasların konulması,
  17. Eğitime ara verilmiş olmasının bir tatil değil bir koruma tedbiri olduğu, bu nedenle gerekli uyarılara uyulması gerektiği hususunda bütün öğrencilere kısa mesaj yazılması.
  18. Zorunlu haller dışında yerleşkelere misafir kabul edilmemesine,

Karar verilmiştir.

 

İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ